English Japanese

A Small team of Producers and Directors,
who help your EVENTS with huge ideas.

English Japanese

コロナ禍を経て、より多様化した各種イベント開催形態も完全サポート。

これまでリアルイベントを主として開催されてきた様々なイベントは、オンライン配信でのデジタル開催や、オンライン配信とリアルイベントを組み合わせたハイブリッド開催へシフトするなど、コロナ禍をキッカケに、開催フォーマットの選択肢が急ピッチで広がり、定着した現在、イベント主催者は、どうやってより高いイベント体験価値を創出できるのか。
私たちケーズスタッフは、リアルイベントをベースに培った豊かな制作経験値を武器に、オンラインイベント、ハイブリッドイベントなど、リアル/デジタルの枠にとらわれない、最新の開催形態に対応した多彩な分野のイベントの企画・制作を強力にサポートいたします。

リアルイベント

リアルでのイベント開催を模索する機運が再び高まっている現在、コロナ禍を超えてさらに進化したリアルイベント開催にあたっての各種ノウハウ(感染リスク対策をはじめとした様々な配慮や、後日イベント当日の模様を事後公開するためなどの、動画収録&編集についてのアイデアなど)を最大限に活用。リアルイベントならではのパワフルな開催効果をこれまで以上に引き出せるよう、弊社の主力ビジネス領域ならではの、多彩なプログラムやコンテンツ提案でご支援いたします。

オンラインイベント

リアルイベントの強みである「一体感」や「インタラクティブ性」を積極的に取り入れた生放送リアルタイムライブ配信や、オンラインカンファレンスなど、あらゆる分野のオンラインイベントをワンストップでご支援。

* どうしても単調なシーンになりがちな、オンライン会議などに、弊社ならではの見応えのある演出手法や、視聴者が引き込まれる魅力的な各種オンラインでのアクティビティをご提案させていただきます。
* プレゼンテーションの事前収録、イベントロゴCG映像製作、ゲストインタビュー収録など、イベント開催を絡めず、映像納品単体でのご依頼にも対応いたします。
ハイブリッドイベント

リアルイベントのもつ一体感、熱気、非日常性はそのままに、距離や時間、会場キャパシティ的な制約のないオンライン開催のメリットを効果的に組み合わせた、ハイブリッドイベントならではの各種プログラムやコンテンツを、ご希望に応じリアルとオンライン双方での、最適なご予算の割り振り、参加者比率なども含めてご提案させていただきます。

With advent of the “new normal” following the COVID-19 pandemic, we fully support events held in various formats.

Various events that have been held primarily as real events are now shifting to digital events with online distribution or hybrid events combining online distribution and real events, and the options for event formats have rapidly expanded and taken root since the Corona Disaster, How can event organizers create higher event experience value?
We at K's Staff are armed with a wealth of event planning experience accumulated through the provision of in-person event solutions. We offer strong support for the planning and production of events in a variety of fields regardless of whether the event is an online, hybrid, or in-person format.

In-Person Events

We support you through the provision of various programs and event ideas specific to our main business domain so that you can further maximize the effects of your in-person events while appropriately coping with various foreseeable constraints on organizing an in-person event including infection risks.

Online Events

We provide one-stop support for online events in all fields such as live streaming and online conferences. Our events contain the "sense of unity" and "interactivity,“ which are the strengths of an in-person event.

* For online conferences, which tend to be monotonous, we present solutions such as special techniques to make the event dramatic, and various online activities to intrigue the audience.
* We also accept orders for the production of video content that are different from event organization such as the pre-recording of presentations, the CG video production of event logos, and the recording of guest interviews.
Hybrid Events

We provide support for event in both in-person and online settings. In accordance with your needs, optimal budget allocation, and participant composition, we offer a variety of programs and digital content unique to the hybrid event that effectively incorporates the advantages of an online event without time, place, and capacity constraints and maintains the sense of unity, enthusiasm, and unusual experience that in-person event participants can avail.

business Domain

English Japanese
  • Exhibition

    Exhibition

    業界向け展示会、プライベートショー、カンファレンス併催の展示ゾーンなどへのブース出展など。大規模出展から小規模出展まで(幅広くサポート)
    ブースデザイン/施工、ステージコンテンツ制作、スタッフアサイン/マネジメントなど
    出展に関わるすべての制作業務をトータルにサポートいたします。
    We produce booths at all types of business exhibitions, private shows and conferences.

    We deliver total support for all stage production at exhibits; including booth designing and construction, stage content production, and staff assignment and management.
  • Keynote / Conference

    Keynote / Conference

    各業種/業態/ターゲット層を問わず、数千人規模の大規模カンファレンスから、小規模カンファレンスまで(幅広くサポート)。
    カンファレンス開催の中でも、ビジョン、最新ソリューション、メッセージを全ての来場者に幅広く到達させるための重要な役割を持つKeynoteセッションについては、来場者の参加モチベーションをいかに高めるか、いかに高インパクトにメッセージを印象づけられるか、に特にフォーカスしてプランニング。
    最新のプレゼンテーションシステム、映像コンテンツを駆使した、当社ならではのステージ演出プランをご提案いたします。
    また、きめ細やかなホスピタリティを追求した、レジストレーションをはじめとする、ハイクオリティなOperationプランの策定により、快適なカンファレンス聴講環境の構築をサポートいたします。
    We offer a diverse set of services for conferences of all sizes and types of businesses.

    We focus on how to deliver messages with maximum impact in keynote sessions to share your vision and inspire others.

    We design our own unique stage production plans using the latest presentation systems and video contents.

    We also offer the finest hospitality for your guests by creating a friendly and pleasant environment with our sophisticated operation plans.
  • Launch / Press Conference

    Launch / Press Conference

    新製品の市場投入に伴って開催される、記者発表会や、コンシューマー向けイベントなど(幅広くサポート)。
    新製品の登場を、華やかかつ印象的に彩り、確実にノイズ喚起、多くのメディアカバレッジへと繋げられるよう、アプローチするターゲットに応じた演出プランで、新製品のデビューをサポートいたします。
    We design press conferences and events to launch new products onto the market.

    We impressively present the debut of new products with our original production plans that attract your target audience to generate buzz and gain media attention.
  • Video Production

    Video Production

    オープニングを効果的に盛り上げる、“Opening Attack VTR” をはじめ“インタビューVTR”“海外製作のVideo ローカライズ” など、イベントに欠かせない、様々な映像コンテンツについてもご予算に応じて、ご提案させていただきます。
    映像製作単体での発注につきましても対応いたします。

    お気軽にご相談ください。
    For an indispensable element of your event, we produce videos and materials such as inspiring opening videos and interview videos as well as offer localization services for media content produced overseas.

    Contact us for information on how we can become a part of your team and we will make your next event one to remember.
  • Material Creative

    Material Creative

    パンフレット、告知チラシなど印刷物や、来場者配布用ノベルティをはじめとする各種マテリアルをはじめ、VIPのお客様へのお手土産などのギフトにつきましても、オリジナル製作~既存商品ご提案まで柔軟にご提案いたします。

    お気軽にご相談ください。
    We also offer original printed materials and novelty goods as souvenirs for visiting VIPs.

    Contact us for information on how we can become a part of your team and we will make your next event one to remember.
  • Party / Ceremony

    Party / Ceremony

    周年記念パーティや、アワード/表彰式、各種懇親会、大規模なクリスマスパーティまで(幅広くサポート)
    ホテル宴会場などをはじめ、多彩な候補会場のアレンジも可能です。

    ステージを華やかに盛り上げる、特殊効果や、照明を多用した演出プランニングから、ライブバンド/DJの手配、
    タレント/文化人/アーティストのブッキングまで、パーティに欠かせない各種エンタテインメント要素についても、
    ご予算に応じて各種ご提案させていただきます。

    We support a wide range of events such as anniversary parties, award ceremonies, social gatherings, and large-scale Christmas parties, and arrange various types of venues including banquet halls.

    In accordance with your budget, we offer entertainment support services necessary for your event such as making the stage look gorgeous with special and visual effects, planning a dramatic stage setting with multiple lights, making arrangements to hire a live band/DJ, and booking celebrities, cultural icons, or artists.

  • Internal Event

    Internal Event

    数千人規模の社員総会から、部署単位に開催される運動会などの小規模アクティビティまで(幅広くサポート)。
    インターナルイベント開催を通じて、社員のモチベーションアップ、チームビルディング強化などへの貢献にフォーカスした、最適なイベントプランをご提案いたします。
    We create optimal event plans to raise staff motivation and improve team building for both larger meetings with thousands of people and smaller events.

Our Mission

English Japanese

Mission & Value

私たち株式会社ケーズスタッフは、クライアントとマーケット/コンシューマーとのベストコミュニケーションの架け橋となれるよう、様々なイベントを媒体とした、イベントプランニング&プロデュースの提供を行っております。
当社の活動フィールドは、新製品発表会、製品セミナー、展示会、周年事業、店頭キャンペーンにいたるまで、幅広いイベント分野をカバー。常に質の高さにこだわった、ハイインパクトなイベントプランニングに取り組んでおります。

当社は、1991年創立以来、イベント制作の実績は20年以上に渡ります。
業種業態を問わず、国内/海外のクライアント様の、様々なタイプのイベント案件を長年にわたりサポートする中で培われた、ハイクオリティなイベント制作ノウハウ/ナレッジを存分に活かし、イベント規模の大小に関わらず、ご予算に応じて、イベント実施を通じた“最大限のROIを獲得“、“ご担当者のイベント制作作業負担の軽減”、“設定されたゴールへ確実に達成”に最大限に貢献できるよう全力でサポートいたします。

Setting the bar high with our unique event planning and production ideas, K’s Staff creates an environment where our clients can best communicate with their customers and target markets.

We design a broad range of high-quality and high-impact events—from new product releases, product seminars, and exhibitions, to anniversary events and store campaigns.

Our 20+ years of proven performance in event production is the very foundation of the total support we provide to our domestic and international clients. We will work with you to achieve your ultimate goals and help you build a better tomorrow.

About us

Corporate Profile

English Japanese
  • 社名 Company Name
    株式会社ケーズスタッフ K’s Staff Inc.
  • 住所 Address
    〒160-0022
    東京都新宿区新宿5-9-12
    IDO Shinjuku 2F
    2F, IDO Shinjuku, 5-9-12 Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo 160-0022, Japan
  • Tel Tel
    03-5312-5171(代) +81-3-5312-5171 (Main)
  • Fax Fax
    03-5312-5173 +81-3-5312-5173
  • URL URL
    http://www.ksstaff.co.jp http://www.ksstaff.co.jp
  • 役員 Directors
    代表取締役 鳥海 貴之
    取締役   木村 幸子
    Takayuki Toriumi, CEO / Co-Producer
    Sachiko Kimura, Director
  • 取引銀行 Banks
    第一勧業信用組合 東銀座支店
    三菱UFJ銀行 渋谷支店
    Dai-ichi Kangyo Credit Cooperative (Higashi-Ginza Branch)
    MUFG Bank,Ltd. (Shibuya Branch)
  • 資本金 Capital
    20,000,000円 20 million yen
  • 沿革 History
    平成3年2月
    東京都渋谷区神宮前において発足

    平成4年6月
    東京都港区南青山に移転

    平成6年6月
    東京都渋谷区道玄坂に移転

    平成8年3月
    東京都中央区築地に移転

    平成15年6月
    東京都渋谷区代々木に移転

    平成19年2月
    株式会社へ組織変更

    平成21年12月
    東京都新宿区新宿 現所在地に移転
    February 1991
    Company established in Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo

    June 1992
    Office moved to Minami-Aoyama, Minato-ku, Tokyo

    June 1994
    Office moved to Dogenzaka, Shibuya-ku, Tokyo

    March 1996
    Office moved to Tsukiji, Chuo-ku, Tokyo

    June 2003
    Office moved to Yoyogi, Shibuya-ku, Tokyo

    February 2007
    Reorganized as a stock corporation

    December 2009
    Office moved to Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo (current location)
  • 業務内容 What we do
    セールスプロモーション 企画・制作
    イベント/展示会 企画・運営・施工
    映像・マルチメディアコンテンツ企画・制作
    各種ノベルティ 制作・商品開発
    デザイン・印刷
    博覧会等催事 企画・運営
    Sales promotions (planning, production)
    Events / Exhibitions (planning, management, construction)
    Videos / Multimedia contents (planning, production)
    Novelty goods (production, product development)
    Designing / Printing
    Special functions (expos, other)

Map